Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Maike & Erik (Groen-) Kiers - WaarBenJij.nu Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Maike & Erik (Groen-) Kiers - WaarBenJij.nu

Manila

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Maike & Erik

22 Juni 2014 | Filipijnen, Manilla

We waren vantevoren bang gemaakt voor de douane van Manila. Ze zouden corrupt zijn, boetes uitdelen zonder reden, je medicijnen innemen, etc. Uit voorzorg hadden we een brief van de dokter meegenomen, waarin stond dat we die shitload aan medicijnen (voor 3 maanden pil, malaria en Erik's poliepenspul) toch echt nodig hadden. Maar bij aankomst bleek er niks aan de hand. Sterker nog: we zijn nog nooit zo snel door de douane gekomen.Onze visa waren bij de Fillipijnse ambassade niet helemaal goed geregeld, maar zelfs dat was geen probleem. Stempeltje erbij, visum verlengd. Top!

We reden met de taxi door een buitenwijk op weg naar ons pension. Ja, dit is echt een hele andere wereld. Manila is met recht een lelijke stad te noemen en de armoede is vanaf het eerste moment zichtbaar. De luchthaven ligt midden in de stad, als je de straat oversteekt ben je in de bewoonde wereld. Laat Chipshol het maar niet horen.

Het is voor ons allebei best wennen. Terwijl wij zaten bij te komen met een koud biertje op een terras in de straat, zagen we aan de overkant jonge, naakte kindjes bedelen. Het contrast is heel groot en we weten nog niet helemaal hoe we hiermee om moeten gaan. De zak met watermeloen die is overgebleven uit Thailand delen we meteen uit aan een 2-jarig meisje. Maar 's avonds worden we ook ingesloten door een groep straatkinderen die naar onze tas en portomonnee grijpen. We zijn hier alert op en het liep goed af. Wel weer een lesje voor de rest van onze tijd Manila.

We besluiten 's avonds een paar lokale hapjes te eten: kwek-kwek (quails eggs on a stick) en kippedarmensate. We blijven in onze straat en drinken een biertje bij een lokale kroeg. Vanuit een hoekje overzien we alles en vallen we niet op. Heerlijk mensen kijken. Wij gaan ons hier wel vermaken in dit vreemde land. Welcome to the Philippines!

• 22 Juni 2014 - 10:11

Marvin:

Lieverds, hopelijk houden de buikjes zich nu weer rustig. Leuk om te lezen over jullie avonturen en to be honest: ik ben blij dat ik geen behoefte heb aan zulke landen. Geloof dat ik allemaal zou gruwelen van het enge eten en in tranen zou zijn om de ellende..... So, count your blessings and be very happy! XX

• 22 Juni 2014 - 10:36

Marcel:

Wow! Interesting. Dit is wat je wilt op reis toch: verwondering! Hoe doorstaat Manila de childproof? Veel plezier!!

• 22 Juni 2014 - 11:01

Sas:

Super om af en toe mee te kunnen genieten! Blijf lekker veel posten en ons op de hoogte houden. Zielig hoor die kids

• 22 Juni 2014 - 15:12

Erik:

Hoi Marcel,

Malate, de backpackerswijk waar we nu zitten, is niet echt childproof. Makati schijnt als wijk beter te zijn. Buiten Manila zijn de Filippijnen heel veilig... Zegt men. We zullen het voor je checken :-)