Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maike & Erik (Groen-) Kiers - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maike & Erik (Groen-) Kiers - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Maike & Erik

30 Juli 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Precies vandaag zitten we op de helft van onze trip. Maar zo voelt het helemaal niet. Vroeger waren we jaloers op al die mensen die we ontmoetten die lang op reis waren. Nu weten we dat de tijd vliegt, ook al heb je meer tijd.

Thailand, de Filippijnen en nu Hong Kong: drie totaal verschillende culturen, eetgewoonten, talen, valuta (...), mensen, manieren van vervoer, vormen van welvaart.... En zo kan ik nog wel even door gaan. Hong Kong is even heel fijn. Geen gedoe over toiletten, vervoer of eten. Hong Kong heeft de vibe van New York, het Aziatische van Kuala Lumpur en het schone en georganiseerde van Singapore. Een verademing na de 'bucket showers and toilets' van de Filippijnen.

Hoewel ik niet per se een fan ben van skyscrapers en nieuwbouw, is HK op z'n minst indrukwekkend te noemen. Na twee dagen tussen de wolkenkrabbers, zagen we -op weg naar een skybar- opeens de skyline. At night. Wow! Al die lichtjes en al die miljoenen mensen die overdag als in een mierenhoop krioelen, al het werk wat er in is gegaan om deze stad in korte tijd op te bouwen... Impressive.

Zaterdag vliegen we alweer naar Vietnam. Ik kijk uit naar wéér een andere wereld. En ben zo blij dat wij twee jaar geleden de keuze hebben gemaakt om te sparen voor een lange(re) reis. This is not the end.

Ps. Erik vindt dit ook allemaal leuk, maar is het meest onder de indruk van alle Michelinsterren-restaurants die HK rijk is. Het laat maar weer zien dat alle poespas niet nodig is. De restaurants zien er niet uit, maar de kwaliteit van het eten is fantastisch. We kunnen nu 5 Michelinsterren-restaurants aan ons lijstje toevoegen. (Kosten tussen de 15 en 25 euro voor twee man)

• 02 Augustus 2014 - 09:01

Debbie:

Wat een mooie reis, en nu nog anderhalve maand te gaan. Super! Have a safe flight to Vietnam.
    Maar eh...what about the karaoke bars in HK?

• 03 Augustus 2014 - 16:49

Maike:

Helaas Deb, geen karaokebars in HK. Zwaar afkicken dus. Ik heb m'n hoop op Vietnam gezet. :-)