Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maike & Erik (Groen-) Kiers - WaarBenJij.nu Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maike & Erik (Groen-) Kiers - WaarBenJij.nu

Bangkok baby!

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Maike & Erik

20 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Na een lange vlucht via Helsinki naar Bangkok met een zieke Erik, kwamen we afgelopen woensdagochtend vroeg aan in Bangkok. Stempeltje, stempeltje, backpacks gehaald, taxi en zo stonden we opeens bij ons hotel. Gelukkig was onze kamer al vrij en konden we een lekker tukkie doen. Daarna snel naar Khao San Road, dé backpackersstraat van Bangkok. Natuurlijk onze eerste echte Pad Thai gegeten, onze eerste massage genomen en onze eerste tuktuk gepakt. Kunnen we die wegstrepen. :-)

Na nog een tukkie besluiten we nog een keer Khao San Road te bekijken, misschien dat het by night beter is. Maar nee. Wij zijn hier echt te oud voor. Al die wannabe hip mensen, die juist zo 13 in het dozijn zijn. Not for us.
's Avonds kijken we voetbal in een kroeg om de hoek. Op de achtergrond geen commentaar, maar (hele goede) '70s muziek. Met 3-2 winst helemaal top!

's Nachts gaat het niet helemaal goed en word ik goed ziek. Flink balen, want de twee dagen daarna ben ik niet veel waard en lig ik het grootste gedeelte in bed. Vanmiddag hebben we de taxi gepakt naar Chinatown en daar vonden we het authentieke wat we zochten: gekke winkeltjes, kleine eettentjes, geuren die je alleen aan deze kant van de wereld zal ruiken... Ja, we zijn in Azië!

Morgen vertrekken we vroeg naar Manila. We zijn superbenieuwd naar deze metropool. May our journey begin (en onze buikjes rustig blijven).

• 20 Juni 2014 - 16:37

Sandra:

Ahhhh balen ziek de eerste dag. Nou als het ook de laatste zieke dag is.